Železna cesta med gorami in morjem
Železna cesta med gorami in morjem
Ko so leta 1825 v Angliji odprli prvo javno železniško progo med Stocktonom in Darlingtonom, si najbrž niso mislili, da bodo v kratkem dobili toliko posnemovalcev. Toda železnica je odpirala neslutene možnosti za industrializacijo in razvoj, zato se je hitro razširila po vsem svetu. Že leta 1832 so začeli vlaki voziti po Franciji, leta 1837 po Avstriji, leta 1846 pa je prva lokomotiva pripeljala tudi do Celja. Južno železnico, ki je naše kraje povezala z Dunajem, so v naslednjih letih podaljšali do Ljubljane in Trsta ter ji dodali odcep od Zidanega Mosta do Zagreba. Do konca stoletja so zgradili še progi na Gorenjsko in Dolenjsko, junija 1901 pa je dunajski parlament sprejel tudi zakon o gradnji železniške povezave med Jesenicami in Trstom.
Gradnja železnice, ki se od Jesenic spusti do Bleda, nadaljuje pot ob Savi Bohinjki do Bohinjske Bistrice, se pod Spodnjimi Bohinjskimi gorami prebije v Baško grapo, vijuga ob Bači in Soči, pripelje v Gorico in se končno spusti do Trsta...