Privilegiranje zločincev pred nedolžnimi
Privilegiranje zločincev pred nedolžnimi
Dr. IVAN ŠTUHEC, moralni teolog.
Ali pri katoliškem razumevanju zapovedi Ne ubijaj obstaja razločevanje med spoštovanjem dokazano krive in dokazano nedolžne osebe? Konkretneje: ali je razlika med izvršitvijo smrtne kazni nad obsojenci, ki jim je dokazana krivda za najhujša kazniva dejanja ne eni strani, ter umetno prekinitvijo nosečnosti, torej splavom, pa tudi evtanazijo na drugi?
Po katoliškem pojmovanju moralnosti dejanja je treba upoštevati tri vidike: predmet delovanja, namen in okoliščine. Ko te tri vidike prenesemo na konkreten primer, se nam pokaže nujnost razlikovanja med različno težkimi dejanji. Vsi uboji in vsi umori niso enako težki, to razumejo in vedo vsi sodniki. Razlika med smrtno kaznijo nad zločincem in splavom seveda obstaja. V prvem primeru imamo opraviti z osebo, ki se je znesla nad druge osebe tako, da je bilo ogroženo njihovo življenje. Tako je nedolžne in nemočne potrebno zaščititi pred agresorjem. V drugem primeru pa je nedolžni prepuščen na milost in nemi...
Po katoliškem pojmovanju moralnosti dejanja je treba upoštevati tri vidike: predmet delovanja, namen in okoliščine. Ko te tri vidike prenesemo na konkreten primer, se nam pokaže nujnost razlikovanja med različno težkimi dejanji. Vsi uboji in vsi umori niso enako težki, to razumejo in vedo vsi sodniki. Razlika med smrtno kaznijo nad zločincem in splavom seveda obstaja. V prvem primeru imamo opraviti z osebo, ki se je znesla nad druge osebe tako, da je bilo ogroženo njihovo življenje. Tako je nedolžne in nemočne potrebno zaščititi pred agresorjem. V drugem primeru pa je nedolžni prepuščen na milost in nemi...