Vinska trta
Vinska trta
»Kakor mladika ne more sama roditi sadu, če ne ostane na trti, tako tudi vi ne, če ne ostanete v meni« (Jn 15,4)
»Kakor mladika ne more sama roditi sadu, če ne ostane na trti, tako tudi vi ne, če ne ostanete v meni« (Jn 15,4)
Vinska trta je že v številnih starodavnih kulturah podoba vitalnosti, rodovitnosti, veselja in ustvarjalnosti. V stari zavezi je podoba Izraela: Bog je vinogradnik, Izrael, izvoljeno ljudstvo, je vinograd. Pri Grkih Dionizij, bog vinske trte, pooseblja veselje do življenja in igrivo ustvarjalnost. Na tej vseobči simbolni podlagi spregovori evangelist Janez
v 15. poglavju svojega evangelija o Jezusu kot trti in kristjanih kot mladikah. John Sanford, biblicist in specialist globinske psihologije, v komentarju Janezovega evangelija pravi: »Prispodoba vinske trte pri Janezu je čista mistika.«
Biti in ostati v Jezusu kot mladike na trti zagotavlja kristjanom pretok božjega življenja. Je tudi pogoj za njihovo duhovno rodovitnost. To pomeni veliko več, kot smo navajeni in si upamo misliti. Ruski teolog Nikolaj Berdjajev bi rek...
Vinska trta je že v številnih starodavnih kulturah podoba vitalnosti, rodovitnosti, veselja in ustvarjalnosti. V stari zavezi je podoba Izraela: Bog je vinogradnik, Izrael, izvoljeno ljudstvo, je vinograd. Pri Grkih Dionizij, bog vinske trte, pooseblja veselje do življenja in igrivo ustvarjalnost. Na tej vseobči simbolni podlagi spregovori evangelist Janez
v 15. poglavju svojega evangelija o Jezusu kot trti in kristjanih kot mladikah. John Sanford, biblicist in specialist globinske psihologije, v komentarju Janezovega evangelija pravi: »Prispodoba vinske trte pri Janezu je čista mistika.«
Biti in ostati v Jezusu kot mladike na trti zagotavlja kristjanom pretok božjega življenja. Je tudi pogoj za njihovo duhovno rodovitnost. To pomeni veliko več, kot smo navajeni in si upamo misliti. Ruski teolog Nikolaj Berdjajev bi rek...