Vrednotno nevtralnih šol ni
Vrednotno nevtralnih šol ni
Znanje, spretnosti in vrednote – v kakšnem razmerju so te tri vsebine v učnem in vzgojnem delu z mladino?
Minister Milan Zver je na mednarodnem simpoziju v sklopu praznovanja stoletnice prve gimnazije s slovenskim učnim jezikom govoril o šoli kot mediju oziroma prenašalcu znanja, veščin in vrednot iz roda v rod.
Ali je slovenska šola vrednotno nevtralna, je bilo eno temeljnih vprašanj, ki si jih je postavil v predavanju minister Milan Zver. »Ko govorimo o ideološki, nazorski in vrednotni nevtralnosti (šole), lahko hitro zapademo v labirint različnega umevanja teh temeljnih kategorij in nastane bojazen, da bi govorili drug mimo drugega. Tudi v javnosti se mešajo ti pojmi. Zato večkrat slišimo, da mora biti sodobna šola tudi vrednotno nevtralna, pa čeprav pri tem mislimo ideološko nevtralna, pri čemer se pojem ideološko razume v smislu ‘izkrivljene’ zavesti,« je dejal Zver. Jasno je poudaril, da »nobena šola ne more biti vrednotno nevtralna. Nasprotno! Vzpostaviti mora dejaven odnos do osrednjih vrednot. Vsaka družba za svoj obstoj potrebuje vrednotni konsenz, ki ga vzpostavl...
Ali je slovenska šola vrednotno nevtralna, je bilo eno temeljnih vprašanj, ki si jih je postavil v predavanju minister Milan Zver. »Ko govorimo o ideološki, nazorski in vrednotni nevtralnosti (šole), lahko hitro zapademo v labirint različnega umevanja teh temeljnih kategorij in nastane bojazen, da bi govorili drug mimo drugega. Tudi v javnosti se mešajo ti pojmi. Zato večkrat slišimo, da mora biti sodobna šola tudi vrednotno nevtralna, pa čeprav pri tem mislimo ideološko nevtralna, pri čemer se pojem ideološko razume v smislu ‘izkrivljene’ zavesti,« je dejal Zver. Jasno je poudaril, da »nobena šola ne more biti vrednotno nevtralna. Nasprotno! Vzpostaviti mora dejaven odnos do osrednjih vrednot. Vsaka družba za svoj obstoj potrebuje vrednotni konsenz, ki ga vzpostavl...