»Bil sem v rdeč hlačah!«
»Bil sem v rdeč hlačah!«
Otroci z govorno jezikovno motnjo
Jezikovne težave pri otrocih se lahko pojavijo zaradi različnih vzrokov. Včasih so v ospredju organski vzroki, kot je izguba sluha, včasih pa je lahko krivo tudi okolje.
Kako motnjo prepoznamo?
Prvi znak jezikovnih težav je zapozneli govorni razvoj. Strokovnjaki, ki se ukvarjajo s posebno govorno-jezikovno motnjo, poročajo o težavah, ki jih imajo otroci s slovnično zgradbo jezika, z razumevanjem in izražanjem govora, o težavah z razločevanjem pomena pri začetnem opismenjevanju ter o omejeni rabi jezika za sporazumevalne in pozneje učne namene. Opazimo predvsem naslednje značilnosti. V predšolskem obdobju se začno taki otroci pozneje govorno oglašati. Za poslušanje zgodb in pravljic ne kažejo zanimanja, bolj jih privlačijo nebesedne dejavnosti. Redkokdaj pokažejo pobudo za pogovor, pri njem so pasivni. Njihov besedni zaklad je skromen, spontano se težko izražajo. Precej težav imajo z izgovorjavo daljših besed,...
Kako motnjo prepoznamo?
Prvi znak jezikovnih težav je zapozneli govorni razvoj. Strokovnjaki, ki se ukvarjajo s posebno govorno-jezikovno motnjo, poročajo o težavah, ki jih imajo otroci s slovnično zgradbo jezika, z razumevanjem in izražanjem govora, o težavah z razločevanjem pomena pri začetnem opismenjevanju ter o omejeni rabi jezika za sporazumevalne in pozneje učne namene. Opazimo predvsem naslednje značilnosti. V predšolskem obdobju se začno taki otroci pozneje govorno oglašati. Za poslušanje zgodb in pravljic ne kažejo zanimanja, bolj jih privlačijo nebesedne dejavnosti. Redkokdaj pokažejo pobudo za pogovor, pri njem so pasivni. Njihov besedni zaklad je skromen, spontano se težko izražajo. Precej težav imajo z izgovorjavo daljših besed,...