Kako do svobodnega šolstva?
Kako do svobodnega šolstva?
Če drži trditev, da je šolstvo ena izmed zadnjih trdnjav etatizma v demokratično urejenih državah, potem je bila dosedanja slovenska šolska oblast ena izmed najbolj vkopanih pri obrambi te trdnjave, bi lahko zapisali ob robu pobude za svobodnejše razmerje med oblastjo in šolo, kot jo izrisuje ravnatelj Jože Mlakar.
Društvo Slovenski katoliški izobraženci je ob stoletnici Škofijske klasične gimnazije v Šentvidu v četrtek, 13. januarja, k rednemu predavateljskemu srečanju povabilo ravnatelja te gimnazije Jožeta Mlakarja, njegov nastop pa je predstavil nekaj tez o tem, kakšno naj bi bilo svobodno šolstvo. Ta pojem, kot ga razume Mlakar, presega običajno razumevanje t. i. svobodnih šol, ki jih večinoma razumemo kot programske alternative javnemu šolstvu, in ga velja izrazito umestiti v razmerje oblast-šola. Svobodno šolstvo je po Mlakarju namreč tisto šolstvo, ki je osvobojeno skrajnega državnega pokroviteljstva in določanja, čemur smo v veliki meri priče prav v slovenskih razm...