Poslednje reči
Poslednje reči
»Pomisli na poslednje reči in nehaj sovražiti, na trohnobo in smrt pomisli in se drži zapovedi« (Sir 28,6
»Pomisli na poslednje reči in nehaj sovražiti, na trohnobo in smrt pomisli in se drži zapovedi«
(Sir 28,6)
V katekizmu so "poslednje reči" (gr. ta éschata) naštete v zaporedju: smrt, sodba, nebesa ali pekel. Od učitelja starozavezne modrosti, kar je Sirah bil, ne moremo pričakovati, da bi upošteval katekizem. Zanj življenje po smrti nima nobene vrednosti. Zato so pri njem poslednje reči isto kot "trohnoba in smrt". Vendar je moder tisti, ki na tem svetu upošteva Boga in njegove zapovedi. Jeza in maščevalnost človeka umažeta in obtežita. Že brez tega je dolžnik pred neskončno svetim Bogom. Misel na konec, torej na smrt, človeku pomaga, da premaga svojo jezo, odpusti bližnjemu in si s tem odpre pot do Boga, ki odpušča in ozdravlja. Na koncu življenja bo lahko spokojno zrl na prehojeno pot kot nekoč očaki in drugi božji prijatelji. Na drugem mestu je isti grški izraz preveden malo drugače: "Pri vseh svojih delih misli na svoj konec, potem nikoli ne boš gr...
(Sir 28,6)
V katekizmu so "poslednje reči" (gr. ta éschata) naštete v zaporedju: smrt, sodba, nebesa ali pekel. Od učitelja starozavezne modrosti, kar je Sirah bil, ne moremo pričakovati, da bi upošteval katekizem. Zanj življenje po smrti nima nobene vrednosti. Zato so pri njem poslednje reči isto kot "trohnoba in smrt". Vendar je moder tisti, ki na tem svetu upošteva Boga in njegove zapovedi. Jeza in maščevalnost človeka umažeta in obtežita. Že brez tega je dolžnik pred neskončno svetim Bogom. Misel na konec, torej na smrt, človeku pomaga, da premaga svojo jezo, odpusti bližnjemu in si s tem odpre pot do Boga, ki odpušča in ozdravlja. Na koncu življenja bo lahko spokojno zrl na prehojeno pot kot nekoč očaki in drugi božji prijatelji. Na drugem mestu je isti grški izraz preveden malo drugače: "Pri vseh svojih delih misli na svoj konec, potem nikoli ne boš gr...