Davidova hiša
Davidova hiša
»Na njegove rame bom dal ključ Davidove hiše …« (Iz 22,22). Izaija napoveduje zamenjavo dvorjanov: Šebná bo ob službo, Eljakim bo novi dvorni upravnik. Slovesne prerokove besede se dvigajo nad dnevno politiko in segajo nekam proti »svetli prihodnosti«
»Na njegove rame bom dal ključ Davidove hiše …« (Iz 22,22).
Izaija napoveduje zamenjavo dvorjanov: Šebná bo ob službo, Eljakim bo novi dvorni upravnik. Slovesne prerokove besede se dvigajo nad dnevno politiko in segajo nekam proti »svetli prihodnosti«. V tej zvezi je tudi izročitev ključa. Davidova hiša seveda lahko pomeni kraljevsko palačo, še večkrat pa je s tem izrazom mišljena Davidova dinastija. David in njegova »hiša« sta v preroštvu, molitvah in upanju Izraelcev preživela zgodovinski konec dinastije. »Davidova hiša« je postala eno od gesel, ki je govorilo o upanju na prihod Mesija, božjega poslanca, rešitelja. Zato evangelist Luka opozarja, da je Jožef, ki je veljal za Jezusovega očeta, iz »Davidove hiše« (Lk 1,27; 2,4). V Zaharijevi pesmi ob Janezovem rojstvu pa je zapisal: »Vzdignil nam je rog rešitve v hiši svojega služabnika Davida …« (Lk 1,69). Končno torej ta »hiša« v Svetem pismu govori o božjem ali nebeškem kraljestvu, ki je jedro evangeljskega oznanila.<...>
Izaija napoveduje zamenjavo dvorjanov: Šebná bo ob službo, Eljakim bo novi dvorni upravnik. Slovesne prerokove besede se dvigajo nad dnevno politiko in segajo nekam proti »svetli prihodnosti«. V tej zvezi je tudi izročitev ključa. Davidova hiša seveda lahko pomeni kraljevsko palačo, še večkrat pa je s tem izrazom mišljena Davidova dinastija. David in njegova »hiša« sta v preroštvu, molitvah in upanju Izraelcev preživela zgodovinski konec dinastije. »Davidova hiša« je postala eno od gesel, ki je govorilo o upanju na prihod Mesija, božjega poslanca, rešitelja. Zato evangelist Luka opozarja, da je Jožef, ki je veljal za Jezusovega očeta, iz »Davidove hiše« (Lk 1,27; 2,4). V Zaharijevi pesmi ob Janezovem rojstvu pa je zapisal: »Vzdignil nam je rog rešitve v hiši svojega služabnika Davida …« (Lk 1,69). Končno torej ta »hiša« v Svetem pismu govori o božjem ali nebeškem kraljestvu, ki je jedro evangeljskega oznanila.<...>