»Gospod pa je naložil nanj krivdo nas vseh« (Iz 53,6)
»Gospod pa je naložil nanj krivdo nas vseh« (Iz 53,6)
Teološko-duhovne osnove mozaika v Kočevskem rogu
To delo želi nakazati teološko razumevanje tragičnega dogodka v Kočevskem rogu - množičnega poboja. Teološko razumevanje dogodkov in zgodovine pa pomeni najprej resno upoštevanje dejstev, kakršna so.
Glavno dejstvo v našem primeru je množični poboj približno mesec dni po koncu 2. svetovne vojne, kar daje poboju posebno tragično in zločinsko noto, saj je bilo vojne že konec in bi bilo sporne stvari treba reševati na povsem drugačen, civilno-praven način. Takšen poboj je neopravičljiv celo v vojni, kaj šele po njej. Ni ideologije, ni razlogov, ki bi lahko opravičili tako podla pobijanja.
Iz tega sledi, da je treba teološko pokazati, kakšna je možna dokončna usoda pobijalcev. Ko govorimo o morilcih, je treba upoštevati dejstvo, da so bili med pobitimi tudi pripadniki vojske in da so nekateri med njimi lahko bili tudi nas...