Nebogljeni jecljavčki pri izrekanju Boga
Nebogljeni jecljavčki pri izrekanju Boga
Kaj katoličani verujemo <br>
4. Verujem v Boga Očeta Vsemogočnega, Stvarnika nebes ...
4. Verujem v Boga Očeta Vsemogočnega, Stvarnika nebes ...
O Bogu smo navajeni govoriti v presežnikih. Na enega med njimi naletimo tudi na samem začetku obeh najpomembnejših krščanskih veroizpovedi - apostolske in nicejsko-carigrajske. To je opredelitev, da je naš Bog vsemogočen. Verjetno se nam v mislih takoj zvrsti še kup drugih presežnikov, s katerimi smo navajeni opredeljevati Boga: vseveden, vseviden (Bog vse vidi, Bog vse ve, greh se delati ne sme), neskončen, večen, neomejen, povsod pričujoč … Pravzaprav smo ljudje vedno v zadregi, ko želimo povedati nekaj o Bogu, o njegovih lastnostih. Pri tem namreč nujno izhajamo iz izkušnje omejenega sveta in doživljanja svoje lastne končnosti, nato pa to izkušnjo nekako »potegnemo« v neskončnost in rečemo, da je takšen Bog. Mi smo končni, Bog pa je nes-končen, mi nekaj vemo, Bog je vse-veden … Seveda nam takoj postane jasno, da s tem nismo kaj veliko poveda...
O Bogu smo navajeni govoriti v presežnikih. Na enega med njimi naletimo tudi na samem začetku obeh najpomembnejših krščanskih veroizpovedi - apostolske in nicejsko-carigrajske. To je opredelitev, da je naš Bog vsemogočen. Verjetno se nam v mislih takoj zvrsti še kup drugih presežnikov, s katerimi smo navajeni opredeljevati Boga: vseveden, vseviden (Bog vse vidi, Bog vse ve, greh se delati ne sme), neskončen, večen, neomejen, povsod pričujoč … Pravzaprav smo ljudje vedno v zadregi, ko želimo povedati nekaj o Bogu, o njegovih lastnostih. Pri tem namreč nujno izhajamo iz izkušnje omejenega sveta in doživljanja svoje lastne končnosti, nato pa to izkušnjo nekako »potegnemo« v neskončnost in rečemo, da je takšen Bog. Mi smo končni, Bog pa je nes-končen, mi nekaj vemo, Bog je vse-veden … Seveda nam takoj postane jasno, da s tem nismo kaj veliko poveda...