Utrinek iz boljševiških let
Utrinek iz boljševiških let
Na obisku pri znancih so me po kosilu povabili, naj se spočijem na zofi v kabinetu z malo knjižno polico. Na hrbtu ene od knjig sem zagledal naslov: »Izvor religije«, Cankarjeva založba 1952. Poglejmo, sem si rekel,v tem predbožičnem času, kaj pravi francoski marksist Charles Hainchelin o Kristusu, Gospodu, ki ga pričakujemo.
Na obisku pri znancih so me po kosilu povabili, naj se spočijem na zofi v kabinetu z malo knjižno polico. Na hrbtu ene od knjig sem zagledal naslov: »Izvor religije«, Cankarjeva založba 1952. Poglejmo, sem si rekel,v tem predbožičnem času, kaj pravi francoski marksist Charles Hainchelin o Kristusu, Gospodu, ki ga pričakujemo.
Kaj drugega naj bi knjiga tedanje Cankarjeve založbe pravila kakor to, da Kristus ni zgodovinski pojav, ampak mit? Evangelijev seveda ne jemlje niti v pretres. A zanjo ne štejejo niti skope, a nedvomne omembe poganskih pisateljev, na primer zgodovinarja Tacita. Vendar v njegovih Analih (XV ,44) stoji stavek: »Kristusa je za vlade Tiberija obsodil na smrt cesarski namestnik Poncij Pilat.« Kaj s stavkom? Poznejši krščanski vrinek, meni Hainchelin.
Pa se je prav ob tistih besedah nekoč v klasičnem seminarju ljubljanske univerze ustavil profesor Milan Grošelj. Še v štiridesetih, se pravi boljševiških letih prejšnjega slovenskega sto...
Kaj drugega naj bi knjiga tedanje Cankarjeve založbe pravila kakor to, da Kristus ni zgodovinski pojav, ampak mit? Evangelijev seveda ne jemlje niti v pretres. A zanjo ne štejejo niti skope, a nedvomne omembe poganskih pisateljev, na primer zgodovinarja Tacita. Vendar v njegovih Analih (XV ,44) stoji stavek: »Kristusa je za vlade Tiberija obsodil na smrt cesarski namestnik Poncij Pilat.« Kaj s stavkom? Poznejši krščanski vrinek, meni Hainchelin.
Pa se je prav ob tistih besedah nekoč v klasičnem seminarju ljubljanske univerze ustavil profesor Milan Grošelj. Še v štiridesetih, se pravi boljševiških letih prejšnjega slovenskega sto...