Smrtna kazen je nedopustna
Smrtna kazen je nedopustna
»Smrtna kazen je nedopustna, ker je napad na nedotakljivost in dostojanstvo človeka,« pravi katekizem katoliške Cerkve po posodobitvi. Dodaja tudi, da se Cerkev odločno bojuje za odpravo smrtne kazni povsod po svetu.
Vedno bolj namreč narašča zavedanje, da dostojanstvo človeka ni izgubljeno niti takrat, ko zagreši hude zločine. Hkrati pa se pojavlja novo razumevanje pomena kazenskih sankcij, ki jih je uvedla država, saj ima na voljo možnosti, da brzda hudodelstvo in krivca napravi nenapadalnega.
Novi katekizem je bil objavljen leta 1992 po drugem vatikanskem koncilu, ki se je končal leta 1965. Leta 1997 je bil katekizem spremenjen in je odseval misli papeža Janeza Pavla II. iz enklitike Evangelium Vitae, s katero je bila primernost smrtne kazni zelo omejena.
Do zdaj katekizem kazni ni popolnoma izključeval, mogoča pa bi bila le za po pravičnem sojenju za najhujše zločine in ko za to ni druge možnosti, da bi obvarovali človeška življenja, kar bi bilo zelo redko, če ne nemogoče (Evangelium vitae), saj bi za to morale obstajati posebne okoliščine. »Kadar je dovolj nekrvavih sredstev, se bo oblast omejila nanje, ker ta sredstva bolje ustrezajo konkretnim pogojem skupne blaginje, so bolj prikladna dostojanstvu osebe in krivcu dokončno ne odvzamejo možnosti, da se poboljša.«
Papež Frančišek je lani oktobra ob 25. obletnici novega katekizma, ki ga je objavil Janez Pavel II., v nagovoru članov Papeškega sveta za pospeševanje nove evangelizacije dejal, da bi moralo imeti vprašanje smrtne kazni »primernejše in bolj usklajeno mesto« v Katekizmu katoliške Cerkve. Že takrat je napovedal, da bo v skladu z novim prepričanjem cerkve spremenil ta del katekizma.
Že leta 2015 je papež Frančišek odločno nastopil proti smrtni kazni. Usmrtitev človeka tudi ob najtežjem zločinu ni sprejemljiva, je zapisal v odprtem pismu, ki ga je izročil delegaciji Mednarodne komisije proti smrtni kazni.
V pismu prefekta Kongregacije za nauk vere, nadškofa Luisa Ladarie, še piše, da je človeško življenje v očeh Stvarnika vedno sveto in o njem lahko odloča le Bog.