Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Predstavitev posinodalne apostolske spodbude

Objava: 08. 04. 2016 / 11:20
Oznake: Družba, Duhovnost
Čas branja: 3 minute
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:28
Ustavi predvajanje Nalaganje

Predstavitev posinodalne apostolske spodbude

V Vatikanu so predstavili »Amoris Laetitia« papeža Frančiška.

Na vatikanskem tiskovnem uradu so danes predstavili posinodalno apostolsko spodbudo papeža Frančiška z naslovom Amoris Laetitia (Radost ljubezni). Dokument je razdeljen v devet poglavij in posvečen ljubezni v družini. Vključuje zaključke dveh sinod o družini, ki sta zasedali leta 2014 in 2015, pogoste pa so tudi navedbe iz papeževih katehez o družini in drugih nagovorov. Sveti oče izpostavlja pomembnost in lepoto družine, ki temelji na nerazvezljivi zakonski zvezi med moškim in žensko, obenem pa ne zanemari različnih krhkosti družin, tudi njihovih polomov, pri čemer duhovnike spodbuja k razločevanju.



Papeški dokument Radost ljubezni so predstavili generalni tajnih škofovske sinode, kardinal Lorenzo Baldisseri, dunajski nadškof kardinal Christoph Schönborn ter zakonca Francesco Miano in Giuseppina De Simone Miano

Pomenljivo je, da Amoris Laetitia prihaja sredi jubileja Usmiljenja: besedilo se nanj sklicuje trikrat, bulo pa neposredno navaja šestkrat. Dokument okrona dvoletno delo sinode, ki je s svojim premislekom dosegla vse razsežnosti družinske ustanove, je na predstavitvi povedal kardinal Baldisseri. »Človeške družbe, zaznamovane s spori in z nasiljem, potrebujejo spravo in odpuščanje, začenši pri svojem živem jedru: družini. Jubilej Usmiljenja je zares dobra novica za družine vseh celin, predvsem za tiste ranjene in ponižane.«

Naslov Amoris Laetitia (Radost ljubezni) je po Baldisserijevih besedah v polni kontinuiteti z apostolsko spodbudo Evangelii Gaudium (Veselje evangelija): od veselja evangelija k radosti ljubezni v družini. Sinodalna pot je predstavila lepoto družine, ko je govorila o ljubezni: ta namreč predstavlja temelje družinske ustanove, kajti Bog je ljubezen treh Oseb, je Trojica in ne osamljenost. Sveti oče v dokumentu poglablja »evangelij zakona in družine« ter ponuja konkretne pastoralne smernice. Ključ branja dokumenta je »logika pastoralnega usmiljenja«, je dodal Baldisseri: »Sveti oče jasno potrjuje nauk o zakonski zvezi in družini, predvsem v tretjem poglavju, ter ga postavlja kot neodpovedljiv ideal.«

Spodbuda je sestavljena iz devetih poglavij, razdeljenih v 325 točk, ima 391 opomb in sklepno molitev k sveti družini. Sveti oče pojasni razvijanje dokumenta: uvertura, ki izhaja iz svetih spisov (1. poglavje), dá dokumentu ustrezen ton, zatem pa preide na obravnavanje aktualnih družinskih položajev (2. poglavje) v luči cerkvenega nauka o zakonu in družini (3. poglavje). Zakonska ljubezen (4. poglavje), ki postane rodovitna v družini (5. poglavje), ima v dokumentu osrednje mesto. Sledijo nekatere pastoralne smernice za oblikovanje trdnih in rodovitnih družin, v skladu z Božjim načrtom (6. poglavje), ter za okrepitev vzgoje otrok (7. poglavje). 8. poglavje je povabilo k usmiljenju in pastoralnemu razločevanju v položajih, ki v polnosti ne ustrezajo idealu, kakršnega postavlja Gospod. Apostolska spodbuda se zaključi z nekaterimi potezami družinske duhovnosti (9. poglavje).

Kardinal Baldisseri je predstavil še nekatere vire, ki jih uporablja papež Frančišek v dokumentu. Osnova sta seveda sklepna dokumenta obeh sinod o družini: 52-krat je naveden Relatio Synodi 2014 in 84-krat Relatio Finalis 2015. »Na ta način sveti oče pripisuje veliko pomembnost kolegijskemu in sinodalnemu delu, ga zbere in vključi«, je zatrdil Baldisseri. Sicer pa se besedilo sklicuje na cerkvene očete (sv. Leon Veliki in sv. Avguštin), srednjeveške in novodobne teologe (sv. Tomaž – citiran je kar 19-krat, sv. Dominik, sv. Ignacij Lojolski – sveti oče ga navaja 3-krat, sv. Robert Belarmin, sv. Janez od Križa), na sodobne avtorje (Joseph Pieper, Antonin Sertillanges, Gabriel Marcel, Erich Fromm, sv. Terezija iz Lisieuxa, Dietrich Bonhoeffer, Jorge Luis Borges, Octavio Paz, Mario Benedetti, Martin Luther King).

Med papeškimi dokumenti Frančišek navaja na primer: Casti Connubii Pija XI.; Mystici Corpori Christi Pija XII; Humanae Vitae bl. Pavla VI; kateheze o človeški ljubezni in Familiaris Consortio sv. Janeza Pavla II.; Deus Caritas Est Benedikta XVI.

Drugi vatikanski cerkveni zbor je naveden 22-krat, Katekizem katoliške Cerkve 13-krat, Evangelii gaudium 16-krat. Izstopajo tudi kateheze papeža Frančiška med splošnimi avdiencami, ki so v apostolski spodbudi navedene 50-krat. Citirani pa so tudi nekateri dokumenti Svetega sedeža in nekajkrat dokumenti škofovskih konferenc.

Vir: Radio Vatikan
Foto: splet

Kupi v trgovini

Novo
Konec krščanske civilizacije
Filozofija in esejistika
22,90€
Nalaganje
Nazaj na vrh