Menu
Košarica
Zapri

Tvoja košarica je prazna.

Zapri
Iskanje

Povedano naravnost!

Bogomir Štefanič ml.
Za vas piše:
Bogomir Štefanič ml.
Objava: 24. 11. 2017 / 08:55
Oznake: Cerkev, Družba
Čas branja: 4 minute
Nazadnje Posodobljeno: 30.01.2018 / 17:38
Ustavi predvajanje Nalaganje
Povedano naravnost!

Povedano naravnost!

Debatna kavarna o (pogosto umazanem) svetu medijev in politike.


Te dni je pri založbi Družina izšla, če smemo uporabiti ta izraz, »intrigantna« knjiga nekdanjega odgovornega urednika Dela, prej notranjepolitičnega urednika Večera, dolgoletnega prodornega novinarja Petra Jančiča. Potem ko so ga februarja odpustili z Dela, zdaj z lastnim (in že zelo odmevnim) spletnim projektom znova »pluje« v medijskih vodah, prav dejstvo, da je bil odpuščen, pa je po svoje botrovalo temu, da je s prvencem, ki je bil povod za sinočnjo debatno kavarno v okviru Slovenskega knjižnega sejma in ji je tudi dala naslov: Fake News - Lažnive novice »zaplaval« tudi v knjižne vode. Šele po odpustu je namreč našel nujno potreben čas, da je lahko sistematično zbral podatke in spomine na razburkane uredniško-novinarske čase, ki so jih pri Delu zaznamovale tudi številne medijske manipulacije (npr. o sinu kardinala Rodeta in denarju od Patrije, ki naj bi končal pri SDS).

O medijih se v javnosti sicer govori razmeroma veliko, a značilnost tega govorjenja je, da se, če smo malce slikoviti, pogosto vrti kot maček okoli vrele kaše. Jančič se stvari loteva drugače: »Kar se mi zdi najbolj pomembno, je to, da povemo stvari naravnost – cela knjiga skuša zelo naravnost, z imeni in priimki, povedati, kaj je kdo naredil.« Pisec ob tem založniku priznava veliko mero poguma, da se je spustil v ta projekt in njegov tekst dejansko natisnil. To je, kot pravi Jančič, »za založnika relativno nevarno«, saj to »ni knjiga pobožne narave, to ni knjiga o dogajanju, ki bi bilo sveto, to je knjiga o svetu politike, medijev, novinarstva, ki je umazan, grešen in ki je takšen povsod, ne samo v Sloveniji.«


Peter Jančič

Uredniškemu kolegu je priznanje za knjigo izrazil odgovorni urednik Reporterja Silvester Šurla. Tudi on je na lastni koži čutil, kam lahko nek medij pripeljejo manipulativni politični boji. Spomnimo: tednik Mag, ki je pred več kot desetletjem pristal v lasti časopisne hiše Delo in ga je kot v. d. odgovornega urednika vodil Šurla, je bil »kolateralna« škoda boja tedanjega lastnika Dela, danes dobskega zapornika Boška Šrota s predsednikom tedanje vlade Janezom Janšo. Mag so prevzeli novinarji Dela in ga kmalu »pokopali«, Šurla pa je z nekaj kolegi zapustil Delo in se pogumno lotil novega projekta, ki bo naslednje leto praznoval prvo desetletje: tednika Reporter.


Silvester Šurla

A vrnimo se k Jančičevi knjigi. Šurla je sinoči dejal, da je po knjigi Danila Slivnika Potnikovo poročilo, kjer je medijem namenil odmevno poglavje, knjiga Fake news – lažne novice nov sijajen dosežek na tem področju. Po njegovih besedah je potrebno odstirati zakulisja, kako mediji delujejo in kakšne pritiske doživljajo, kajti »pritiski so bili, so in vedno bodo, novinarji pa se temu moramo znati upreti in delati s tem«. Peter Jančič je, kot pravi Šurla, v svoji knjigi na nekaj konkretnih primerih s konkretnimi imeni odlično popisal, kako deluje medijska industrija »fake news«, s čimer je pokazal velik pogum, saj si je s to potezo najbrž nabral »veliko več sovražnikov kot prijateljev«.


Tino Mamić

V debatni kavarni, ki jo je vodila Družinina publicistka Manica Ferenc, je sodeloval tudi Tino Mamić, predsednik Združenja novinarjev in publicistov, ki je prav tako na lastni koži občutil, kam pripelje sprega politično-kapitalskih interesov, ko ti trčijo ob uredniško avtonomijo. Po pol leta je bil namreč odstavljen s položaja odgovornega urednika Primorskih novic, in sicer po edinem obdobju tega dnevnika, ko mu je naklada rasla, kar je že samo po sebi zgovoren podatek. Tudi Mamić se strinja, da Jančičevo razkrivanje medijskega zakulisja pomeni dragocen in zelo berljiv prispevek k boljšemu razumevanju slovenske družbe, potrjuje pa tudi njegovo prepričanje, da bi bilo mogoče slovenske časopise z drugačnim, bolj pluralnim uredniškim in poslovnim vodenjem kljub negativnim trendom, s katerim se tisk srečuje ne le pri nas, znova postaviti na solidne noge. Za to bi bil, kot se je slikovito izrazil, pripravljen zastaviti tudi lastno premoženje.

Foto: Bogomir Štefanič

Video predstavitve:





Kupi v trgovini

Poklicani k svetosti
Molitveniki
9,00€
Nalaganje
Nazaj na vrh