Ljubezen v zakonu in družini
Ljubezen v zakonu in družini
Ob letu družine so bili k pisanju Šentvoršc povabljeni zakonci, da bi delili svojo zgodbo ljubezni v zakonu in družini. Podnaslov Šentvoršc se zato glasi Ljubezen v zakonu in družini. Temeljijo na priljubljeni Pavlovi hvalnici ljubezni (1 Kor 13,1-13), v kateri apostol naniza petnajst »lastnosti« ljubezni. Po dva zakonska para pišeta o eni od njih, pot zakonskim in družinskim zgodbam pa je s svojim uvodnim razmišljanjem Po poti resnične ljubezni (prvi dan) zarisal nadškof msgr. Alojzij Cvikl.
V posinodalni apostolski spodbudi Radost ljubezni (Amoris laetitia) se papež Frančišek živo zazre v zakonsko in družinsko življenje. »Zakon je dragoceno znamenje, kajti ‘ko mož in žena praznujeta zakrament zakona, se v njiju tako rekoč zrcali Bog ter vtisne vanju svoje lastne poteze in neizbrisen značaj svoje ljubezni. Zakon je podoba Božje ljubezni do nas. Kajti tudi Bog je občestvo: tri osebe, Oče, Sin in Sveti Duh, ki živijo od vekomaj in na veke v popolni enosti. In prav to je skrivnost zakona: Bog naredi iz dveh zakoncev eno samo bivanje.’ To ima zelo konkretne vsakdanje posledice, kajti ‘po zakramentu je zakoncema podeljeno resnično poslanstvo, da bi mogla – izhajajoč iz preprostih, vsakdanjih stvarnosti – narediti vidno ljubezen, s katero Kristus ljubi svojo Cerkev, za katero še vedno daje svoje življenje’« (AL 121)
Ptujskogorska Marija pod svojim plaščem varuje vse ljudi in jih zagovarja pred Bogom. Ta zagovor je šentvoršca.